התנהגות צרכניות בגדים במידות גדולות

התנהגות צרכניות בגדים במידות גדולות

המחקר בחן את ההתנהגות של צרכניות בגדים במידות גדולות בחנויות מיוחדות בארה"ב, על מנת להבין אותה ולמפות את הצרכים של הנשים.

באמצעות שאלונים נבדקו עמדות, הערכה עצמית, דימוי גוף, צרכים, התנהגות צרכנית, וכיצד אלו משפיעים על תפיסותיהן לגבי המאפיינים של חנויות למידות גדולות.

נמצא כי נוחות והתאמה של הבגד היו יותר חשובים מאופנתיות. איכות גרועה וחוסר התאמה היוו את הדאגה העיקרית של הנשים, והן היו מוכנות לשלם יותר עבור איכות.

 

בין המסקנות:

  • נשים צעירות בעלות מקצוע הראו מעורבות גבוהה יותר בביגוד ואופנה וייחסו חשיבות לאופנתיות הבגד, בהשוואה לעקרות-בית, שהעדיפה נוחות, בגלל הצורך שלהן להיראות טוב במקום העבודה. (גם בעמ' 47)
  • החשיבות שייחסו לרמת האיכות של המוצרים הושפעה ממידת המעורבות והחשיבות שייחסו לביגוד ואופנה (clothing involvement). ככל שהמעורבות גבוהה יותר, הדרישה לאיכות עולה. וכן, הנשים היו מוכנות לשלם יותר עבור איכות.
  • הנשים ייחסו חשיבות גבוהה מאוד לסביבת קניה נוחה ולהיצע של תאי מדידה, וכן לנכונות של צוות החנות לסייע ללקוחות.

נבחנו גם עמדות הקמעונאים והמוכרים בחנויות המיוחדות. בין הנושאים עליהם הצביעו כחשובים בחנויות למידות גדולות:

  • היצע המידות, סטנדרטיזציה של המידות
  • היצע בגדים לאירועים מיוחדים, מעילים
  • יחס אישי, צוות מיומן המאומן להיות ידידותי, בד"כ המוכרים בעלי מידות גדולות בעצמם
  • היצע רחב של מותגים
  • זמינות טווח מידות באינטרנט
במידות טובות
lihen.franko@gmail.com
אין תגובות כרגע

רשום תגובה