אחריות חברתית בתקשורת בהצגת עודף משקל

אחריות חברתית בתקשורת בהצגת עודף משקל

מצורפים קישורים מהתקופה האחרונה בהם מוצגים בעלי מידות גדולות :
http://www.themarker.com/advertising/1.2435125
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4474979,00.html

כמה דוגמניות רזות אתם מכירים? וכמה דוגמניות למידות גדולות?
כמה מגישות טלוויזיה רזות אתם מכירים? וכמה בעלות משקל עודף?
כמה מפורסמים רזים אתם מכירים? וכמה בעלי עודף משקל? כמה מהם ירדו לאחרונה?
הידעתם כי בתוכנית אקס פקטור האמריקאי התחוללה סערה בעקבות בקשת ההפקה מהמתמודדים לרדת במשקל?
המסקנה ברורה – החברה לא אוהבת לראות אנשים בעודף משקל ותעשה הכל, על מנת להכניס את כולם למימדי הזארה והפטיט והסקיני ההולמים את כל שכבות הגיל – האומנם?

לו האפליה על בסיס משקל הייתה מסתיימת בתקשורת היה טוב, אך דעת הקהל מתעצבת מהתקשורת ומחלחלת גם לעולם הטיפול והרפואה .

דוגמאות לכך ניתן לקבל בהבנה ואך בהערכה המלצה של רופא משפחה אשר ימליץ למטופל לרדת עוד 5 ק"ג במשקל, במקום שאותו רופא יקבל את המטופל כפי שהוא, באופן בלתי שיפוטי ומבקר, עם העודף משקל וההפניה הרפואית תהיה לשיפור אורח חיים ממקום בריאות ולא רזון! .

מחקרים בארה"ב מראים כי רופאים שיפוטיים יותר כלפי מטופל בעל עודף משקל ואף מאשימים אותו במצבו ,בעוד שעבור מטופלים שירדו במשקל הרופא מגלה אהדה וקשיבות.

מחקר שנערך בשנת 2012 בארה"ב בחן את השפעת העברת מסרים חיובים בתקשורת על דעות קדומות ונמצא כי להעברת מסר חיובי השפעה חיובית על שינוי דעה קדומה .

משכלול הנתונים, ניתן לראות כי קיימת אחריות רבה להעברת המסרים בלתי שיפוטיים ופוגעניים מצד התקשורת לגילוי סובלנות כלפי מידות גדולות, שזו אינה שונה מדרישה לסובלנות לצבע עור או העדפה מינית.

במידות טובות
lihen.franko@gmail.com
אין תגובות כרגע

Sorry, the comment form is closed at this time.